Україна за своїм географічним положенням має унікальний транзитний потенціал. Вона має стати ключовою транзитною країною, яка з'єднує Європу та Азію. Історично міжнародний транзитний потенціал України повинен був трансформуватись у високі показники економічного зростання, збільшення доходів бюджету і населення, проте транзитні можливості успішніше реалізовують країни-сусіди, такі як Білорусь, незважаючи на те, що їхні стартові можливості набагато поступалися вітчизняним.

Починаючи з 1991 року, Україна втрачала свої транзитні переваги обсяги перевезених вантажів скоротились за всіма напрямками перевезень.

Вантажообіг на залізничному транспорті впав за період 1991 – 2017 років з майже 1 млрд. тон до 277 млн. тон, на автомобільному – з 4,8 млрд. тон до 1,1 млрд. тон.

Водні види транспорту також суттєво втратили свої позиції: морський транспорт скоротив обсяг щорічних товарних перевезень з 44 млн. тон до 2,2 млн. тон, річковий – з 60 млн. тон до 3,6 млн. тон.


5 Підтримано1 Поправок