На увагу також заслуговує китайсько-білоруський індустріальний парк «Великий камінь» за 25 км від Мінська, який є промисловим полігоном з розміщення високотехнологічних виробництв, що мають експортне цільове призначення (в основному на ринки ЄС). Акцент планується зробити на електроніці, біотехнологіях, інноваційній хімії, машинобудуванні та розробці нових матеріалів.

Серед інфраструктурних проектів, які забезпечують рух китайських товарів на ринки ЄС, варто виділити також інспекційно-доглядовий комплекс Брестської митниці, котрий об'єднує у собі мережу інфраструктурних і логістичних комплексів, а також тунель, здатний сканувати вантажі у русі, без зупинки потягів.

У 2017 році було підписано рамкові угоди з китайською стороною щодо залучення України до проекту «Нового шовкового шляху». Проте, щоб скласти конкуренцію білоруському маршруту, Україні необхідно створити аналоги вищезгаданих мультимодальних складських полігонів, індустріальних парків та інспекційно-доглядових комплексів тощо. Для цього щонайменше необхідно повністю модернізувати існуючу митну систему, запровадивши сервіс «цифрової митниці» , коли 90% документів оформлюються онлайн, без прямого спілкування із митним інспектором.


1 Підтримано0 Поправок