1. 2.** Система державного управління має бути транспарентною і зрозумілою з точки зору доцільності –** не дублюватися, не губитися в численних ланках неефективних агенцій, комісій і комітетів. Відповідальність не повинна розмиватися серед великої кількості «відповідальних» осіб. З цієї точки зору, на наш погляд необхідно скоротити, зокрема, кількість віце-прем'єрів до однієї особи (з огляду на досвід успішних країн).
  2. 3. Вкрай важливо для розвитку економіки підвищити ефективність системи антикорупційних органів** – їх величезна кількість прикриває їх недієвість, залежність від вищих посадових осіб, створює додаткові витрати, внутрішньосистемні конфлікти і кланову боротьбу, дискредитує саме поняття боротьби з корупцією і організованою злочинністюта, по суті, заохочує її через складну систему призначень та фінансування.
  3. 4. Недоцільним є існування лише у системі центральних органів виконавчої влади 48 державних служб, спеціальних фондів та агентств поряд з 18 міністерствами**. Поряд з Міністерством енергетики та вугільної промисловості України функціонують також Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження, Державна інспекція енергетичного нагляду, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), а також Фонд енергоефективності. Крім Міністерства економічного розвитку і торгівлі України суміжними питаннями формально начебто опікуються Державна служба експортного контролю, Експортно-кредитне агентство, Офіс із залучення та підтримки інвестицій при КМУ, державний Укрексімбанк, проте в Україні немає дієвої та ефективної інституції з активної підтримки та просування українського експорту на світових ринках.

3 Підтримано0 Поправок