15.6.1. Історія питання

Внаслідок глобалізації торгівлі та лібералізації валютного обміну діючі системи оподаткування юридичних та фізичних осіб стали бюджетно неефективними. Як правило, великі суми заробленого прибутку стали переноситися до низькоподаткових або офшорних податкових юрисдикцій з метою податкового планування (зниження оподаткування). Хоча країни ОЕСР, учасники договорів FATF та FATCA свого часу й запровадили низку «антиофшорних заходів», однак їхня ефективність досі залишається низькою.

Крім того, внаслідок податкових змін в Україні, проведених протягом останніх 4 років, були змінені норми амортизації. У результаті надмірної диференціації амортизаційних ставок інвестиції в малий бізнес стали математично дискримінованими.

Наразі класичний податок на прибуток (дохід), як власне і ПДВ, є податками, які добре спрацьовують в країнах з незначною часткою міжнародного обміну в структурі національного доходу. Це вочевидь не відповідає структурі сучасної економіки Україні. Саме тому пропонується:

(а) замінити податок на прибуток підприємств на податок з розподіленого прибутку (далі – ПРП);

(б) інкорпорувати в ПРП податок на прибуток фізичних осіб (наразі – ПДФО).


0 Підтримано0 Поправок