У той же час потребує реформування система здійснення державних закупівель. Існуюча практика державних закупівель із використанням системи ProZorro – звичайного електронної торгового майданчику – довів, що це є звичайний "корупційний" майданчик, який:

  • окрім отримання плати за функціонування, не несе жодної відповідальності;
  • процедури закупівлі і тендерні вимоги заявниками виписуються під конкретні закупівлі, у т.ч. оборонні замовлення й закупівлі спеціальними силовими службами.

У діяльності підрозділу з питань державних закупівель, окрім типових функцій і процедур, які застосовуються в аналогічних агенціях ЄС, доцільно застосувати:

  • перевірку на предмет фіктивності фірм-учасників торгів;
  • пост-перевірки (або вибірково, або суцільно) й застосування відповідальності як до учасників торгів, так і до посадових осіб, які причетні до здійснення закупівель;
  • критерій "локалізації" та визначити його умови при закупівлях за бюджетні кошти додатково до основного цінового критерію.

Нова ефективна бюджетна політика потребує також трансформації існуючої обтяжливої боргової політики на дієвий інструмент реалізації стратегічних орієнтирів розвитку та модернізації економіки. Ці проблеми детально розглянуті у наступному розділі.


1 Підтримано0 Поправок