Учасник спільної розробки

Мусатов Олексій

1 Рівень підтримки пропозицій користувача29 Пропозицій

Всі пропозиції учасника

3. Цифрове урядування

Необходімо передбачити цільове фінансування національного IT-плану в державному бюджеті и скасувати Закону України «Про національну програму інформатизації».

В процесі парламентських слухань 2014 року, народні депутати визнали провал програми інформатизації та запропонували правоохоронним органам провести перевірку ефективності використання фінансів через механізм Національної програми інформатизації. До подібних висновків дійшли і в ході парламентських слухань 2016 року.
0 Вподобань

3. Цифрове урядування

Наразі Державне агентство з питань електронного урядування взагалі не має коштів на впровадження «Цифрового порядку денного України – 2020 (Digital Agenda). А сам документ так і не був прийнятий Верховною Радою в якості закону, згідно з яким мають реалізовуватися відповідні заходи із цифрової трансформації урядування.

Вирішенням цієї проблеми може стати формування у державному бюджеті (окремою статтею) видатків на цифрову трансформацію відповідно до цілісної стратегії цифрової трансформації та плану заходів, розроблених координаційним органом. Однак одночасно необхідно запровадити ефективний механізм моніторингу реалізації таких заходів та їхньої відповідності розмірам відповідних витрат. Таку роль може виконувати реформоване Державне агентство з питань електронного урядування.

0 Вподобань

3. Цифрове урядування

13.6.2. Інтегральний підхід

Наразі в Україні існує проблема, яка полягає у відсутності уніфікованого комплексного плану дій із впровадження та розвитку засад електронної демократії та цифрового урядування. На сьогодні розроблений ряд концепцій та стратегій, які повністю або частково стосуються різних аспектів цієї галузі.

Закон України "Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки" №537-V від 09.01.2007
Стратегія розвитку інформаційного суспільства в Україні, ухвалена розпорядженням Кабінету Міністрів Україніи від 15.05.2013 №386-р ```
0 Вподобань

3. Цифрове урядування

З огляду на це, є доцільним силами Національної експертної комісії з питань електронного урядування розробити і ввести в дію рішенням Верховної Ради України Національний IT-план шляхом проведення аудиту, доопрацювання та відомості в один документ всіх Планів заходів, що діють Концепцій і Стратегій інформатизації, електронного урядування і демократії. Реалізацію заходів IT-плану планувати в організаційній формі національних проектів на галузевий-територіальній основі з участю всіх підсистем державного управління, включаючи приватний сектор.

Яскравим кейсом є приклад Естонії, яка від цифрової ідентифікації аж до сьогодні покроково нарощувала власну систему електронного урядування. Тому зараз завдяки своїй мережевій та модульній природі естонська система е-урядування може бути легко масштабована і навіть експортована.

Реформа інформатизації проводиться в Україні з 1998 року. За цей час прийнято 1 Закон і 7 різних концепцій, створений Міжгалузева рада з питань електронного уряду та Державне агентство з питань електронного урядування. Це не призвело до системних змін. Робота відповідальних органів влади над черговою Концепцією не приведе до результату.
0 Вподобань

3. Цифрове урядування

1. Єдиний технічний стандарт для проектування електронних систем органів влади.
2.Єдиний стандарт обов'язкової електронної ідентифікації громадян.
3.Система критеріїв оцінки ефективності електронних систем органів влади.
4.Національний IT-план. ```
0 Вподобань

3. Цифрове урядування

У майбутньому уряді роль такого трансформаційного офіцера міг би виконувати голова Державного агентства з питань електронного урядування України.

Категорично проти. Підпорядкування глави Державного агентства з питань електронного урядування України Міністру економіки знизить статус Агентства і не дасть змоги ефективного впливу на інші органи виконавчої влади щодо впровадження єдиних стандартів електронного урядування.
0 Вподобань

3. Цифрове урядування

Враховуючи специфіку України де людський фактор, корупція та бюрократія є найбільшими вадами урядування – технологія блокчейн є майже панацеєю для вирішення цих проблем.

1. Рівний доступ суспільства та органів влади до інформації.
2. Прозорість і підзвітність процесу ухвалення рішень.
3. Децентралізацію процесу прийняття рішень на основі консенсусу.
4. Довіру суспільства до рішень органів влади. ```
0 Вподобань

3. Цифрове урядування

Необхідно розробити і впровадити стандартну Платформу спільної роботи в онлайн-режимі над проектами нормативно-правових актів на ранньому етапі підготовки правтельственних рішень за наступним алгарітму: 1. Публікація директоратом органу влади на Платформі інформаційного запиту з конкретним переліком питань стосовно проблеми, яка вирішується. 2.Визначення зацікавлених сторін і формування робочої експертної групи. 3.Спільна робота експертів у онлайн-режимі над пропозиціями щодо вирішення проблеми. 4.Громадське обговорення та оцінка пропозицій тому числі з використанням соцмереж). 5.Автоматичне формування рекомендацій на основі оцінок експертних пропозицій. 6.Громадський контроль за процесом прийняття рішення. 7.Оцінка ефективності прийнятого рішення.

Перенесення неефективних форм консультацій в електронний формат не привів до збільшення залученості громадськості в процес формування політики. Електронні технології дають можливість впровадження нових форм взаімодейсвія влади і суспільства - спільної роботи над підготовкою правітельстенних рішень.
0 Вподобань

3. Цифрове урядування

Помилкові цілі цифрового урядування привели до сприйняття електронною демократії в контексті відокремленої галузі замість стандарту роботи будь-якої інформаційної сиситеми органів владипризвели до того, що більшість рішень в цій галузі розроблені та підтримуються волонтерами або донорами. При цьому широко розповсюджений саботаж чиновників різних рівнів щодо використання вже наявних інструментів а недостатня обізнаність та слабка електронна грамотність громадян спричиняють низький рівень попиту на засоби е-демократії.

0 Вподобань

3. Цифрове урядування

1. Збір інформації про проблеми в режимі реального часу.
2.  Моніторинг громадського сприйняття проблем в соцмережах. 
3. Визначення пріоритетності проблем.
4.Повідомлення відповідального директорату органу влади про проблеми. ```
0 Вподобань

3. Цифрове урядування

Розробити і ввести в дію постановою Кабінету Міністрів України науково обґрунтовану Систему критеріїв оцінки ефективності електронних систем органів влади

0 Вподобань