Учасник спільної розробки

Хома Павло Андрійович

5 Рівень підтримки пропозицій користувача5 Пропозицій

Всі пропозиції учасника

9. Інноваційний розвиток економіки і створення національних інноваційних екосистем

Розробивши стратегію державного фінансування такого кластеру, включаючи розбудову необхідної інфраструктури, можна буде домогтись залучення не лише українських висококваліфікованих спеціалістів та креативної молоді, а й іноземних підприємців, спеціалістів та капітал. В першу чергу, розвивати необхідно саме IT галузь, оскільки в цій сфері в України є найбільший потенціал, який перш за все полягає в людському капіталі. На жаль, в Україні існуючі технопарки перебувають на самофінансуванні й відповідно мають досить малий потенціал з розширення. В Європі, наприклад, частка державних асигнувань інноваційних парків та кластерів в більшості країнах варіюється в межах 50-80%, а при розробці стратегічних проектів може досягати 100%.
1 Вподобання

9. Інноваційний розвиток економіки і створення національних інноваційних екосистем

Для стимулювання всіх форм національних інноваційних екосистем та їх розвитку Уряд повинен розробити і реалізувати ефективну кластерну стратегію, побудовану на державно-приватному партнерстві.

1.	пряма фінансова підтримка стратегічних чи суспільноважливих проектів (передбачає часткове або повне фінансування важливих для держави, регіону та в першу чергу народу проектів за аналогією з фінансуванням суспільноважливих фільмів Держкіно)
2.	надання знань, кадрів чи інше забезпечення інноваційних проектів ресурсами (держава володіє колосальними ресурсами, якими не завжди може володіти певне підприємство; правильно розподіляючи ці ресурси, можна домогтись розроблення вигідних для суспільства та держави інноваційних проектів)
3.	податкові пільги на дослідницькі та інноваційні витрати (заохочення та стимулювання, в першу чергу, інноваційних проектів можна домогтись за допомогою ефективної політики податкових пільг)
4.	посередництво чи сприяння комунікації університетів з дослідницькими та інноваційними підприємствами (університети є осередком молодих потенційно кваліфікованих спеціалістів та їх свіжих ідей і завзятості; поєднавши можливості іноземних інвесторів та української молодої інтелігенції, вдасться не лише забезпечити українців робочими місцями, а роботодавців кваліфікованими спеціалістами, а й значно покращити імідж України як серед іноземних підприємств  та іноземних спеціалістів, так і серед розвинених держав-партнерів, зокрема країн ЄС)
5.	інформаційна підтримка, забезпечення репутації та інвестиційного попиту (держава має всі необхідні ресурси для покращення іміджу та піару майбутніх інноваційних кластерів як в межах України, так і за її межами і цим треба скористатись)
6.	забезпечення та розвиток інфраструктури, зокрема якісних транспортних зв'язків та високошвидкісного інтернету (проекти з розвитку інфраструктури є необхідними для залучення іноземних ресурсів і водночас вигідними для звичайного населення країни)


 ```**Приклади успішного світового досвіду реалізації кластерних стратегій**
1 Вподобання

9. Інноваційний розвиток економіки і створення національних інноваційних екосистем

Саме тому, перед впровадженням програм з розвитку інноваційних екосистем в Україні, необхідно звернути увагу та кроки та реформи, необхідні для успішного старту розвитку інноваційних екосистем в Україні:
1.	деокупація Донбасу та в перспективі повернення Криму (зарубіжні спеціалісти, підприємці та інвестиції активніше приходитимуть на український ринок, якщо закінчиться війна з Росією)
2.	вихід та стабільний приріст ВВП та стабільність суспільно-політичних процесів в країні (суспільно-політична та економічна стабільність  забезпечить стабільний притік капіталу, інвестицій та висококваліфікованих спеціалістів)
3.	проведення реальної децентралізації (це питання потрібно розглядати в межах Нової Конституції; необхідно забезпечити місцеві громади справжньою фінансово-матеріальною та політично-управлінською незалежністю задля розвитку регіональних кластерів на рівні місцевих громад, створення не лише державних, а й регіональних програм підтримки інноваційних екосистем)
4.	створення справді незалежної та справедливої судової системи (притік іноземного капіталу, інвестицій та спеціалістів, розвиток середнього та великого інноваційного бізнесу призведе до великого навантаження на суди, в першу чергу господарські, та вимагатиме кваліфікованого та незалежного розгляду справ, до чого звикли іноземці)
5.	реальні кроки зі зниження рівня корупції (очевидно, що для нормального функціонування державних та регіональних програм підтримки інноваційних підприємств та для приваблення інвестицій необхідно викорінювати корупцію)
6.	розвиток ринкової економіки та знищення монополій (без реальної конкуренції на ринок України наврядчи прийде іноземний капітал)
7.	розроблення та прийняття законодавства, необхідного для старту такого розвитку (без необхідної законодавчої бази неможливе буде розроблення проектів по підтримці інноваційних екосистем)
8.	розвиток освіти та підготовка кадрів для роботи в інноваційних кластерах (окрім залучення іноземних високваліфікованих спеціалістів, потрібно створити умови для залучення українських спеціалістів до роботи в таких кластерах)
9.	провести дослідження щодо пріоритетних галузей промислових кластерів (очевидно, що пріоритетною галуззю повинна стати галузь IT, оскільки Україна вважається однією з найбагатших на IT спеціалістів країн світу, проте необхідно визначити й інші пріоритетні галузі, у яких в України є певний потенціал)
1 Вподобання

12. Транспортна стратегія України

Кожен погодиться, що пасажирський транспорт повинен бути зручним для людей. На жаль, зараз в Україні з цим серйозні проблеми.  

В світі вже давно утворилась тенденція до розвитку екологічного та комфортного пасажирського транспорту. Таким може слугувати залізничний та річковий транспорт. Саме ці види пасажирського транспорту є одними з найдоступніших для людей.

Залізничний транспорт, а саме міжобласні та приміські поїзди, метрополітен та трамвайні мережі повинні стати пріоритетними у розвитку пасажирського транспорту України. Трамвайні мережі у різних містах України  закривають, колії демонтують, а на їх місце впроваджують маршрутки та автобуси, які забруднюють повітря.

В Європі навпаки масово будуються нові трамвайні мережі, впроваджуються інноваційні технології та розвивається саме електротранспорт. Нам необхідно зробити ставку саме на розвиток залізничного електричного транспорту як в межах міст, так і поза ними, а в місцях де це зробити проблематично, впроваджувати електробуси чи тролейбуси.

Залізничні колії в Україні дуже старі та в жахливому стані, потребують ремонту чи заміни. Потрібно запровадити стратегію поступової заміни існуючих колій на нові. При цьому пропонується вибрати європейський стандарт колії шириною в 1435 мм, оскільки зараз українські поїзди далі Перемишля в Європу нормально доїхати не можуть.

Після заміни колій на нові, наші швидкісні поїзди зможуть їздити значно швидше (не 100-160 км/год, а 250-300 км/год), що дозволить відмовитись від багатьох старих маршрутів поїздів зі спальними вагонами та замінити їх на сучасні швидкісні поїзди. (швидкісний поїзд Київ-Львів зможе добиратись від початку до кінця за 2-3 год).
1 Вподобання

12. Транспортна стратегія України

Кожен погодиться, що пасажирський транспорт повинен бути зручним для людей. На жаль, зараз в Україні з цим серйозні проблеми.  

В світі вже давно утворилась тенденція до розвитку екологічного та комфортного пасажирського транспорту. Таким може слугувати залізничний та річковий транспорт. Саме ці види пасажирського транспорту є одними з найдоступніших для людей.

Залізничний транспорт, а саме міжобласні та приміські поїзди, метрополітен та трамвайні мережі повинні стати пріоритетними у розвитку пасажирського транспорту України. Трамвайні мережі у різних містах України  закривають, колії демонтують, а на їх місце впроваджують маршрутки та автобуси, які забруднюють повітря.

В Європі навпаки масово будуються нові трамвайні мережі, впроваджуються інноваційні технології та розвивається саме електротранспорт. Нам необхідно зробити ставку саме на розвиток залізничного електричного транспорту як в межах міст, так і поза ними, а в місцях де це зробити проблематично, впроваджувати електробуси чи тролейбуси.

Залізничні колії в Україні дуже старі та в жахливому стані, потребують ремонту чи заміни. Потрібно запровадити стратегію поступової заміни існуючих колій на нові. При цьому пропонується вибрати європейський стандарт колії шириною в 1435 мм, оскільки зараз українські поїзди далі Перемишля в Європу нормально доїхати не можуть.

Після заміни колій на нові, наші швидкісні поїзди зможуть їздити значно швидше (не 100-160 км/год, а 250-300 км/год), що дозволить відмовитись від багатьох старих маршрутів поїздів зі спальними вагонами та замінити їх на сучасні швидкісні поїзди. (швидкісний поїзд Київ-Львів зможе добиратись від початку до кінця за 2-3 год).
1 Вподобання